Op visite in de VS - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Sietze Velde - WaarBenJij.nu Op visite in de VS - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Sietze Velde - WaarBenJij.nu

Op visite in de VS

Door: Sietze

Blijf op de hoogte en volg Sietze

28 Juni 2010 | Haïti, Port-au-Prince

Dinsdag tot donderdag vorige week...

Alles is wel een beetje zo z'n gangetje gegaan, net anders. Ik heb geholpen met het laden en lossen van vrachtwagens, ben meegeweest om de geladen spullen weg te brengen en heb verder niet veel bijzonders gedaan in deze dagen.

Donderdagmiddag ben ik begonnen met het pakken van mijn tas voor mijn bezoek aan mijn goede vriendin Elsbeth in de VS. Natuurlijk na eerst een deel van de wedstrijd van Nederland gekeken te hebben. Later heb ik nog een tijdje met Simon gepraat, een van de straatventers en 's avonds mijn laatste diner deze week op haiti.

Vrijdag 25 juni 2010

Vrijdagochtend heb ik het tas-pakken afgemaakt en ben ik nog even dag gaan zeggen bij de mensen waarvan ik weet dat ze niet meer op haiti zijn als ik volgende week terugkom.

Rond 11 uur vertrokken we met Joas in de auto naar het vliegveld. Om het verkeer te ontwijken namen we wegen die zo slecht waren dat je het zelfs niet zou kunnen bedenken.

Mooi optijd aangekomen op het vliegveld, redelijk snel door de douane en scanpoortjes, waar mijn nagelschaartje werd afgepakt (even vergeten dat die niet meemocht in het vliegtuig). Na een vlotte vlucht kwamen we een half uur eerder dan verwacht aan in New York, waar ik op de heenreis minstens een uur heb staan wachten in de rij voor de douane. Dit keer stond er wonder boven wonder geen rij en was ik de 4e in lijn. De hele grote meute kwam vlak achter mij aan.. Perfecte timing. Binnen een halfuurtje was ik vanaf het vliegtuig door alle douane en controles heen en stond ik bij de uitgang van Terminal 8 te wachten op Elsbeth.

Ik had verwacht dat Elsbeth er al zou zijn, maar kon haar niet vinden. Ook kwam ik erachter dat mijn Haitiaanse Simkaart niet werkt in Amerika en kon ik de payphone niet aan de praat krijgen. Nadat een taxichauffeur me geholpen had met een poging met zijn telefoon bleek dat contact gewoon niet mogelijk was, maar hij zij ook dat het vandaag erg druk was in New York en dat ik maar gewoon moest wachten. Na in totaal 2 uur wachten kwam tot mijn grote opluchting dan toch ineens Elsbeth aangelopen die, zoals al gezegd, inderdaad had vastgestaan in het drukke new-yorkse verkeer.

2 minuten later heb ik dan Hector ontmoet, de man met wie Elsbeth getrouwd is afgelopen november.
We zijn maar meen vertrokken want het zou nog zo'n 4 uur rijden zijn tot waar we heengingen. Het werden 5 uren zodat het 3 uur in de ochtend was toen we eindelijk bij hun appartement in Marlborough (MA) aankwamen.

Zaterdag 26 juni 2010

Vanochtend eerst lekker uitgeslapen. Na een lekker pannekoekenontbijt zijn we boodschappen gaan doen bij de Wallmart, de Jumbo van de VS, maar dan groter... Veel groter.
Later op de middag zijn we naar Boston gereden waar we een paar uurtjes rondgewandeld hebben om het een en ander van de stad te bekijken en rond 10 uur hebben we avondeten gehad bij een Mexicaans restaurant (aangezien Hector Mexicaans is). Voor het eerst in mijn leven eten gehad dat zo scherp was dat ik er een loopneus en traanogen van kreeg. Maar wel erg lekker. :)
Daarna naar huis en lekker slapen.


Zondag 27 juni 2010

Met Elsbeth en Hector naar de kerk geweest. Achteraf op bezoek geweest bij kennisen van hun en daarna zijn we doorgereen naar Provedence. De stad waar Elsbeth misschien hen wil verhuizen. Ook hier hebben we wat rondgelopen om het een en ander van de stad te zien en na een paar uurtjes zijn we weer afgezet.

Op de terugweg zijn we gestopt bij het home-stadion van de Red Sox, dat we ook hebben bewonderd en toen terug naar huis. Filmpje gekeken en niet al te laat op bed.

Maandag 28 juni 2010

Vanochtend was het plan om de voetbalwedstrijd van Nederland-Slowakije te gan kijken in Harvard, maar omdat Hector een afspraak ergens had ging dat feestje niet door. De wedstrijd kijken we dan nu op dit ogenblik gewoon in hun appartement. Zover is het nog steeds 1-0 voor Nederland. Vanmiddag gaan we ook nog het een en ander doen, maar daar vertel ik later nog wel meer over.

PS

Het is nu net 2-0 geworden voor NL. :)
FEESTJE !!

  • 28 Juni 2010 - 15:55

    Margo:

    nu is het 2-1 ;)

    hahaha ist leuk in de vs???

    xx

  • 28 Juni 2010 - 15:59

    Sietze Van Der Velde:

    Hey Margo...

    Ja hoor.. 't is hier best leuk. :)

    Is er thuis ook nog wat te beleven?

  • 28 Juni 2010 - 16:06

    Margo:

    nou nee niet echt eigenlijk xd

    wk kijken enzo maaarja tis hier nu ook best wel heet enzo :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Haïti, Port-au-Prince

Sietze in Haïti

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2010

Mijn laatste dag in Haiti.

09 Juli 2010

Haitiaans temperament

02 Juli 2010

Terug in Haiti

28 Juni 2010

Op visite in de VS

21 Juni 2010

Overstroming en chauffeur Sietze :P
Sietze

Op 31 maart ben ik vertrokken vanuit Nederland naar Haiti om de organisatie BHM daar te helpen met hun bezigheden. Oorspronkelijk was deze reis al gepland op 5 februari, maar door de nasleep van de aardbeving vlogen er toen nog geen vliegtuigen naar Haiti. Ik blijf op Haiti tot 25 juni, ga dan nog voor 5 dagen op bezoek bij een vriendin in Amerika en keer terug in Nederland op 1 juli dit jaar.

Actief sinds 09 Jan. 2010
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 31788

Voorgaande reizen:

31 Maart 2010 - 21 Juli 2010

Sietze in Haïti

24 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Met WS naar Haïti 109

07 Augustus 2007 - 29 Augustus 2007

Met WS naar Jamaica 207

13 Juli 2006 - 04 Augustus 2006

Met WS naar Bolivia 106

Landen bezocht: